UPMMetsä

Verkkopalvelu tukee metsäasiointia metsäasiakasvastaavan kanssa

Syrjäyttääkö UPM Metsä -verkkopalvelu henkilökohtaisen palvelun? Päinvastoin! Verkkopalvelu tukee asiointia metsäasiakasvastaavan kanssa niin puhelimitse, sähköpostitse kuin kasvokkain keskustellessa. Lue, miten eri tavoin voit rikastaa metsäasiointiasi verkkopalvelua käyttämällä!

Asiointi UPM Metsä -verkkopalvelussa ei vähennä yksilöllistä palvelua vaan päinvastoin helpottaa sitä! Kuviotiedot, suositellut hakkuut ja metsänhoitotyöt, tarjouspyynnöt, sopimukset ja dokumentit, arviot metsäomaisuuden menoista ja tuloista, metsänhoitosuunnitelma ja metsäveroilmoitus – kaikki tämä löytyy yhdestä osoitteesta, mutta kaikkea ei tarvitse tutkia ja hoitaa itse. Saat metsäasiakasvastaavan tueksesi kaikissa metsäasioinnin eri vaiheissa.

Jos kasvokkainen tapaaminen ei onnistu, pääset metsäasiakasvastaavan kanssa helposti kartalle myös puhelimitse, ja voitte halutessanne tarkastella samanaikaisesti metsäsi tietoja verkkopalvelusta omilta päätelaitteiltanne.

Verkkopalvelussa tieto on ajantasaista ja nopeasti päivitettävissä

Mitä laadukkaampaa tietoa meillä on metsästäsi, sitä suurempi hyöty verkkopalvelun käytöstä on sinulle. Jos emme ole tehneet sinulle metsäsuunnitelmaa, metsätietosi perustuvat Metsään.fi-palvelun avoimiin tietoihin. Voit kysyä metsäasiakasvastaavaltasi, ovatko metsävaratietosi riittävän ajantasaisia, vai olisiko sinulle syytä tehdä tuore metsäsuunnitelma.

Sähköistä ja kasvokkaista asiointia voi myös yhdistää monin eri tavoin. Voit esimerkiksi tehdä tarjouspyynnön puukaupasta verkkopalvelussa ja puukauppasopimuksen kasvokkain UPM:n metsäpalvelutoimistossa. Tai voit tutustua ehdotettuihin metsänhoitotöihin verkkopalvelussa ja keskustella niiden ajoittamisesta ja tärkeysjärjestyksestä metsäasiakasvastaavan kanssa puhelimitse tai sähköpostitse.

Jokainen verkkopalvelussa tekemäsi tarjouspyyntö tai toimenpide-ehdotus kulkee metsäasiakasvastaavan huolellisen harkinnan läpi, joten mitään peruuttamatonta et voi verkkopalvelun kautta metsällesi ”tilata”. 

 

Esimerkkejä metsänomistajan asioinnista verkossa, puhelimitse ja kasvokkain tilanteen mukaan

  • Tuore etämetsänomistaja:

Anssi, 32 vuotta, asuu Helsingissä ja on perinyt hiljattain metsää. Metsätila sijaitsee Etelä-Savossa, eikä Anssilla ole mahdollisuutta käydä usein metsätilallaan. Hänellä ei myöskään ole tietoa metsänhoidosta tai puukaupasta.

Luomalla tunnukset UPM Metsä -verkkopalveluun Anssi pääsee tutustumaan omaan metsäänsä askel kerrallaan. Anssi haluaa käydä metsäasiakasvastaavan kanssa läpi oman metsänsä ajankohtaisia hoitotöitä. Hän jättää verkkopalvelun kautta yhteydenottopyynnön ja pyytää metsäasiakasvastaavan yhteydenottoa sähköpostitse, sillä ei toimistoaikoina ennätä puhelimeen.  

  • Kokenut metsänomistaja:

Saara, 56 vuotta, asuu Kuopiossa, jossa sijaitsevat myös hänen metsänsä. Saara haluaa tarkastella metsänsä tilaa pitkällä tähtäimellä ja onkin tyytyväinen, että metsäasiakasvastaava on tehnyt Saaralle vuosisuunnitelman. Ennen kuin Saara hyväksyy uuden vuosisuunnitelman verkkopalvelussa, hän haluaa keskustella tietyn kuvion hakkuun aikaistamisesta ja sen seurauksista.

Saara hyödyntää verkkopalvelua myös metsäkäynneillään ja katsoo puhelimestaan gps-toiminnon avulla missä päin metsätilaansa kulkee ja mitä puustotietoja ja toimenpide-ehdotuksia kyseisellä kohteella on.

  • Kokenut etämetsänomistaja:

Simo, 45 vuotta, asuu Lahdessa, mutta hänen metsänsä sijaitsevat Pohjois-Pohjanmaalla. Simo on kokenut metsänomistaja ja on perehtynyt syvällisesti metsänhoitoon ja puukauppaan. Simo tarkastelee aktiivisesti verkkopalvelusta metsävarallisuutensa nykytilaa sekä ennusteita kassavirran ja puuston arvon muutoksista.

Myös metsäsuunnitelman reaaliaikainen seuranta sekä kehitysennusteet puuston kehittymisestä kiinnostavat häntä. Simo tarkastelee verkkopalvelusta lannoituskelpoisia kuvioita, mutta haluaa keskustella puhelimitse metsäasiakasvastaavansa kanssa niihin liittyvistä mahdollisista rajoituksista. 


Verkkopalvelu ei siis vähennä henkilökohtaista ja yksilöllistä palvelua, vaan antaa siihen lisää mahdollisuuksia ja kättä pidempää keskustelun avuksi. Tutustu ja tee metsäasioinnista näköistäsi!