UPMMetsä
  • Tietoa ja tapahtumia
  • Asiakaspalvelun metsäammattilaiset auttavat niin isoissa kuin pienissäkin pulmissa

Asiakaspalvelun metsäammattilaiset auttavat niin isoissa kuin pienissäkin pulmissa

Yritän rekisteröityä UPM Metsä -verkkopalveluun, enkä pääse enää eteenpäin. Perin metsää, miten hoidan metsää? Haluaisin tehdä puukauppaa, mutta en tiedä miten edetä? Ei hätää, asiakaspalvelu auttaa!

Juhani Aaltonen, Marika Asunta, Karoliina Lindqvist ja Aki Ylä-Mattila kuuluvat UPM Metsän asiakaspalvelun kymmenen hengen tiimiin.

Olipa sinulla metsänomistajana millaista kysyttävää tahansa, UPM Metsän asiakaspalvelu on valmis auttamaan niin isoissa kuin pienissäkin tiedontarpeissa. Voit soittaa, laittaa sähköpostia tai vaikka chattailla. Välineestä riippumatta sinua palvelee aina metsäammattilainen.

Asiakasvastaava Karoliina Lindqvist oli perustamassa palvelua nelisen vuotta sitten. Asiakaspalvelumme on kasvanut jo kymmenen hengen tiimiksi, joka toimii sekä Tampereella että Helsingissä. Yhdessä löydämme vastauksen visaisempaankin kysymykseen.

"Vaihdoimme nimen palvelukeskuksesta asiakaspalveluksi, koska se kuvaa paremmin toimintaamme. Nopeus, tavoitettavuus ja luotettavuus ovat edelleen kantavia periaatteitamme", Lindqvist sanoo.

Metsänomistajilla on tiedon tarvetta ympäri vuoden. Tapahtumat ja kampanjat sekä Metsän henki -lehden ilmestyminen ja muut postitukset lisäävät yhteydenottoja. Asiaa on sekä maaseudun konkariomistajilla että etämetsänomistajilla. Uudet metsänomistajat voiva kysyä perustietoja metsänomistuksesta, metsänhoidosta tai puukaupasta.

"Kaikkea voi kysyä. Olemme halunneet pitää yhteydenottokynnyksen mahdollisimman matalalla. Hinnoistakin voimme kertoa suuruusluokan, eli onko kyse satasista vai tonneista. Aina on apu jotakin kautta löytynyt", Aki Ylä-Mattila rohkaisee.

Voit soittaa myös iltaisin ja viikonloppuisin

Voit itse valita, miten mieluiten otat yhteyttä asiakaspalveluun. Aukioloaikamme sopivat myös työssäkäyvälle, jos haluat puhua metsäasioistasi kaikessa rauhassa kotona vaikkapa illalla tai viikonloppuna.

"Melkein puolet on puhelinsoittoja ja loput ovat erilaisia sähköisiä yhteydenottoja", asiakaspalvelun Marika Asunta kertoo.

Kun täytät esimerkiksi upmmetsa.fi-sivulla yhteydenottopyynnön tai lähetät UPM Metsä -sovelluksella alustavan tarjouspyynnön, käsitellään tiedot ensimmäisen kerran juuri asiakaspalvelussa. Näin olet jo askelen lähempänä omaa metsäasiakasvastaavaasi. Heitä on jo yli 200 pitkin Suomea ja he tuntevat paikalliset metsät parhaiten. Juhani Aaltonen, jolla on pitkä kokemus UPM Metsästä, iloitsee menettelyn vaivattomuudesta.

"Asiakas pääsee suoraan asiaan metsäasiakasvastaavan kanssa, kun aikaa ei enää mene perustietojen selvittelyyn", Juhani Aaltonen toteaa.

Näin metsäasiakasvastaavalla on enemmän aikaa sinun metsäsi tilanteen kartoittamiseen ja hoitamiseen.

Kiireiset metsänomistajat ilahtuvat metsäpalveluista

Sen lisäksi että sinä voit soittaa meille, me asiakaspalvelusta voimme soittaa sinulle. Koska kaupunkilaisia etämetsänomistajia on yhä enemmän, tuppaavat metsäasiat jäämään kiireisessä arjessa taka-alalle. UPM Metsän palvelut kattavat kaikki metsänhoitopalvelut istutuksista päätehakkuisiin.

"Yleensä asiakkaat ovat hyvin iloisia, kun otamme yhteyttä. Tässä puhutaan kuitenkin asiakkaan omaisuudesta, joka kaipaa hoitoa. Näin pyrimme aktiivisesti auttamaan asiakkaita heidän valitsemallaan tavalla", Asunta sanoo.

Tulipa aloite sinulta tai meiltä täältä asiakaspalvelusta, olemme valmiita auttamaan sinua niin pienissä kuin isoissakin metsäasioissa.