UPM:n ensimmäinen suuren hyötykuorman HCT-hanke, Orpe Kuljetus Oy:n 94-tonninen pöllirekka on ollut tuttu näky Itä-Suomen teillä jo kaksi ja puoli vuotta. Nyt liikenteeseen on lähdössä Suomen ensimmäinen HCT-hakerekka, joka on samalla Euroopan suurin. Sen kehitystyössä on hyödynnetty Orpen ja muiden jo liikenteessä olevan 24 HCT-yhdistelmän kokemuksia.
Porista Seikun sahalta sahahaketta Raumalle kuljettava Kuljetusliike Huhtalan HCT-yhdistelmä otetaan käyttöön torstaina 23.2. Silloin tämän yhdistelmän ja myös muiden UPM:n yrittäjien HCT-hakerekkojen kuljettajia koulutetaan Porin lentokentällä.
Toinen HCT-hakeyhdistelmistä: Kuljetusliike Wickströmin yhdistelmä on jo rakenteilla ja tavoitteena on, että se liikennöisi huhtikuusta alkaen reitillä Pellos - Kymi / Kaukas.
Koneurakointi Aki Sammaliston yhdistelmän poikkeuslupa on Trafissa käsiteltävänä, mutta tavoitteena on, että saamme sen tämän kesän aikana liikenteeseen välille Korkeakoski - Kymi / Rauma.
Lue myös tiedotteemme UPM:n yrittäjien ensimmäinen suuren hyötykuorman HCT-hakerekka aloittaa liikennöinnin
UPM:n yrittäjien HCT-hakeyhdistelmät
Huhtala: liikenteeseen 23.2.2017->
- Kokonaispaino 100 tonnia
- Tyhjäpaino n. 32 tonnia
- Tilavuus 211 i-m3
- Pituus 34 metriä
- 625 - 730 hevosvoimaa
- 12 akselia ja 46 rengasta
Wickström: huhtikuu 2017->
- Kokonaispaino 85 tonnia
- Tilavuus n.200 i-m3
- Pituus 34 m
- 730 hevosvoimaa
- 12 akselia ja 28 rengasta
Sammalisto: lupa käsiteltävänä
- Kokonaispaino 92 tonnia
- Tilavuus n. 190 i-m3
- Pituus n. 30 metriä
- 730 hevosvoimaa
- 11 akselia ja 36 rengasta