UPMMetsä

Käytännönläheisiä ja taloudellisia etuja – kuuntelemme asiakkaitamme

5.9.2018

Käytännönläheisiä ja taloudellisia etuja – kuuntelemme asiakkaitamme

Mainonnan ja markkinoinnin maailmassa ylisanat ovat arkipäiväistyneet. Asiakkaalle tarjotaan etuja kultareunaisin korulausein tuotteista tai toimialasta riippumatta. Varsinaista ostopäätöstä pyritään nopeuttamaan kylkiäisillä ja alennetuilla hinnoilla. Kampanjoista on tullut uusi normi, jolloin asiakas ei välttämättä edes tunnista normaalitilannetta, ja ohjehintojen taso on häilyvä.

Pitkäaikainen kumppanuus kumpuaa toisenlaisesta ajatusmallista. Asiakkaan pitkäaikainen ja luottamuksellinen sitoutuminen palkitaan kumulatiivisesti. Tämä palkitseminen tarkoittaa taloudellista etua kahdessa eri muodossa: puukaupassa sovittu hinta voi hyvässä markkinatilanteessa nousta vielä allekirjoituksen jälkeenkin. Näin ollen kumppani tietää aina tekevänsä kaupan oikeaan aikaan. Pelko siitä, että puutavaran hinnat nousevat kaupan allekirjoittamisen jälkeen, on turha. Kumppaneiden hinnantarkistusetu poistaa spekulointitarpeen ajankohdan oikeellisuudesta.

Se toinen rahapussissa näkyvä etu kumppaneillemme on säästö metsänhoitotöissä. Palkitsemme kumppanimme antamalla alennusta metsänhoitotyölaskuissa. Etu lasketaan puukauppamäärien kertymien mukaisesti, jolloin kaksi edellistä vuotta sekä kuluva vuosi vaikuttavat alennuksen suuruuteen. Tämä etu on nyt korotettu kolminkertaiseksi! Voit käyttää puukauppabonuksesi vaikka istutukseen, raivaussahatöihin tai muokkaukseen. Metsä kiittää hyvästä hoidosta ja huolenpidosta uhkumalla terveyttä ja kasvuvoimaa. Puukauppa voi siis osaltaan auttaa metsän kehittymisen turvaamisessa.

Asiakassuhteiden vaalimista ja yhteydenpitoa

Meidän tapamme palkita kumppaneitamme on hyvin käytännönläheinen. Sen sijaan, että jaamme ämpäreitä, olemme valinneet keinoksi metsänomistajan palkitsemisen pysyvästä asiakassuhteesta. Asiakassuhteen vaaliminen, luottamuksellisuus ja jatkuva yhteydenpito ovat toimintamme kulmakiviä. Valintamme ei ole aina kovin trendikäs – vaatiihan se henkilökohtaisen suhteen asiakkaan ja metsäammattilaisen kesken. Erilaisuus on kuitenkin sympaattista. On hienoa huomata, että kynnys asiakassuhteen alkamiseen on matala. Sähköisten kanavien ja palvelujen käyttö siinä rinnalla helpottavat meidän kaikkien arkea. Kaikkia keinoja arjen ratkaisuihin ei ole vielä keksitty, ja siinäkin olemme tekemässä kovasti töitä teiltä saatujen vinkkien toteuttamiseksi. Kuunnellaan toisiamme ja tullaan tutuiksi!

 
 

Tutustu UPM Metsä Kumppanuuteen

Näytä lisää