UPMMetsä

Nämä asiakasedut saavat eniten kiitosta kumppaniasiakkailtamme

Kysyimme Kumppaneiltamme, mitä asiakasetuja he arvostavat eniten, ja saimme vahvistusta sille, että nykyiset asiakasetumme vastaavat metsänomistajien odotuksia. UPM Metsän Kumppaneiden mielestä tärkeimpiin asiakasetuihin lukeutuvat puukaupan hinnantarkistusetu, puun menekkitakuu ja henkilökohtainen palvelu.

Kumppaneiden asiakasedut luodaan metsänomistajia kuunnellen

Haluamme huolehtia, että UPM Kumppanuussopimuksen kanssamme tehneet metsänomistajat saavat todellista arvoa pitkäjänteisestä ja suunnitelmallisesta yhteistyöstä kanssamme. Senpä vuoksi kuuntelemme kumppaniasiakkaidemme ehdotuksia tarkalla korvalla ja kehitämme kumppanuusetujamme säännöllisin väliajoin. Puukauppabonusten triplaaminen on esimerkki tuntuvasta rahanarvoisesta asiakasedusta, jonkapalvelemaan kumppaniasiakkaitamme erityisellä tavalla.

Kesäkuussa 2019 järjestimme UPM Kumppaneiden Ahvenanmaan seminaarimatkan yhteydessä työpajan, ja kysyimme, mitkä nykyisistä asiakaseduista ovat kumppaneillemme kaikista tärkeimpiä ja mitä odotuksia ja toiveita heillä on yhteistyötämme kohtaan.  Saimme vastauksia kaiken kaikkiaan viideltäkymmeneltäseitsemältä (57) kumppaniasiakkaaltamme.

Tärkeimmät asiakasedut UPM Metsän Kumppaneiden mielestä:

  1. Puukaupan hinnantarkistusetu
  2. Puun menekkitakuu
  3. Henkilökohtainen yhteyshenkilö

Nämä kolme etua saivat sekä eniten ääniä että nousivat metsänomistajien prioriteettilistalla tärkeimmiksi. Paljon ääniä saivat myös edellä mainittu puukauppabonus, kumppaneiden asiakastilaisuudet ja tapahtumat sekä kumppaneiden etusija UPM:n ensiluokkaisiin taimiin.

Mahdollisiin uusiin asiakasetuihin kumppaneilta tuli ehdotuksia rahanarvoisista eduista, joita voisi hyödyntää esimerkiksi metsänhoitotyökalujen tai vakuutusten hankinnassa.

Mitä nämä tulokset sitten tarkoittavat? Ainakin sitä, että UPM Kumppanuus vastaa juurikin niitä tarpeita, joihin sen olemme kehittäneet. Kumppaniasiakkaat saavat odottamiansa rahanarvoisia etuja, mutta myös henkilökohtaista palvelua, jonka hyöty näkyy pitkällä tähtäimellä tuottavassa metsänhoidossa. Henkilökohtaisen palvelun lisäksi olemme kehittäneet UPM Metsä -verkkopalvelua, jotta metsäasioiden hoitaminen olisi helppoa kellon ympäri. Verkkopalvelusta löytyy myös vuosisuunnitelma, joten tulevien hakkuu- ja metsänhoitotöiden suunnittelu on entistä helpompaa.

Kumppaneiden seminaarimatkat saavat kiitosta ja korkean NPS-suositteluluvun

Kumppaniasiakkaidemme tarve saada ajankohtaista asiantuntijatietoa metsästä ja metsänhoidosta näkyy myös seminaarimatkojemme suosiossa. Paikkoja omakustanteisille seminaarimatkoille on vain rajallinen määrä, joten ilmoittautumisessa on syytä olla ripeä, jos haluaa saada ainutlaatuisia elämyksiä ja ajankohtaisinta metsätietoa yhdellä iskulla.

Yksi luotettava tapa, jolla mittaamme asiakastapahtumiemme ja seminaarimatkojemme onnistumista on kansainvälinen NPS-kysely (Net Promoter Score). NPS-kyselyllä selvitetään, kuinka todennäköisesti vastaaja suosittelisi tapahtumaa tai palvelua läheiselleen tai ystävälleen. Viime vuonna UPM Metsän Kumppaneiden seminaarimatkojen NPS-kyselyn keskiarvo oli 83. Se tarkoittaa huipputulosta, sillä kansainvälisen NPS benchmarking -vertailun mukaan yli viidenkymmenen pisteen tulos on jo erinomainen.

Otteita Ahvenanmaan seminaarimatkan palautteista:

” Tykkäsin uudesta rakenteesta eli pienemmistä ryhmistä eri aiheiden ympärillä. Kiitos, kun sain olla mukana.”

“Hyvä ja sopivan tiivis ohjelma. Laadukasta koulutusta!”

” Ohjelma ja esiintyjät olivat kympin arvoisia. Aikataulu piti. Ruoka oli hyvää ja ilmat suosivat. Matkan käyntikohteet olivat hyvin valitut.”

 

 

Ahvenanmaa-kumppani-seminaarimatka.jpg

UPM Metsän lakipalvelupäällikkö Heikki Kalvila luennoi Ahvenanmaan seminaarimatkalla muun muassa veroeduista ja -loukuista metsätilan sukupolvenvaihdoksesssa.

 

Tiesithän, että UPM Kumppanuussopimuksen solmiminen on sinulle maksutonta. Kysy lisää metsäsiakasvastaavaltasi!